Varför?!

Varför är man aldrig lycklig?

De är den enormt stora frågan idag. För ingen kan ha allt, för har man familj med man/fru och barn som man älskar enormt mycket, ja då är det något annat som saknas som tex pengar, men har man pengar då saknas det något annat.
För ingen människa med enbart pengar är lycklig enlig mig.

Och sen har vi ju utseende, inte många är nöjd med hur dom ser ut.
Antingen är man för tjock, för smal, har celluliter, för mycket finnar, osv osv.
Tamej faan att ingen är nöjd över nånting längre! Hur många är det inte nu som har anorexia eller bulimi? Eller hur många är det inte som skär sig eller försöker ta livet av sig?
Eller hur många är det inte som dränker sina sorger i alkohol och tabletter?

Alltså vart fan är världen på väg?! Visst man kan visa på utsidan att man mår bra, men frågan är hur mår du, jag ni, vi egenltigen på insidan? Ställ den frågan till er själva och försök att hitta ett svar.

För är det egentligen värt att betala en massa pengar för att gå till en psykolog? Visst för många kanske det är det men jag tror att man kan lösa det på annat sätt, prata med en nära vän eller en mamma eller en pappa eller vad som helst, för jag anser att en psykolog sitter bara där o tjänar multum idag på folk som bara snackar om sina problem, alltså det går att lösa ändå! Hur gjorde man för 100 år sen? Då tror ja ingen gick till psykolog.. men det kan jag inte riktigt svara på. Men tycker man att man mår bättre av att gå till en psykolog gör det! Men det går att lösa det gratis.

Hur less är inte du på att läsa i alla jävla tidningar, "Gå ner i vikt snabbt på två veckor" eller liknade, hallå! vakna! Världen blir inte bättre av att dom artiklarna skrivs i tidningar eller överallt. Jag tror att folk mår sämre av allt sånt och det är inte de billigaste, lättaste eller vanligaste maträtterna de visar, inte många orkar lägga ner energi på sånt.

Men en sak jag älskar, det är det nya tv spelet nintendo Wii för där kan man spela tvspel, ha roligt och ändå få träningsvärk, haha, tro mig jag vet!

Men iallafall, allting går att lösa, ta tag i dig själv och fråga: Hur mår ja? och hur kan jag göra något åt det?
och gör något åt det.

// M.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Stämmer så bra, man måste själv ta tag i problemet, ingen annan kan göra det åt en!!

2008-07-08 @ 11:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0